سلاح قلم

بشکنی ای قلم، ای دست اگر پیچی از خدمت محرومان سر

سلاح قلم

بشکنی ای قلم، ای دست اگر پیچی از خدمت محرومان سر

با مطبوعات

 با مطبوعات 

این قسمت که به صورت ماهیانه منتشر می گردد، برخی خبرهای مهم مطبوعات کشور را در ماه جاری به مخاطبان این وبلاگ عرضه می دارد.

 

 

نامه ی سناتور آمریکائی به پادشاه عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای یک ائتلاف دو حزبی متشکل از 14 نفر از سناتورهای آمریکائی طی نامه ای به ملک عبدالله، پادشاه عربستان، او را ترغیب کردند تا اقدامات مورد نیاز و خواست مردم را در عربستان انجام دهد وگرنه سرنوشتی همچون سران حکومت بحرین، یمن، مصر و تونس پیدا خواهد کرد. عربستان معترضان را به شدت سرکوب می کند، لذا روز به روز دامنه ی اعتراضات بیشتر می شود و این سناتور آمریکایی که از خوان نعمت عربستان با دریافت های نجومی به بهانه ی هدایا و سوغاتی بی بهره نبوده، برای بقا و دوام رژیم پادشاهی عربستان، اصلاحات لازم را رمز بقا ملک عبدالله می دانند.

از اطرافیان رئیس جمهور کدام یک پرونده ی باز در قوه ی قضائیه و کمیسیون اصل 90 مجلس دارند؟

به نقل از حجت الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، پرونده ی رحیمی معاون اول را مطرح کرده است. البته مشایی و بقایی هم پرونده داشته، لازم به رسیدگی است، اما فشارها و تهدیدها باعث شده با مصلحت اندیشی روند رسیدگی به این پرونده ها کند شود، منتهی به آنها رسیدگی خواهد شد و ما خط قرمزی در این رابطه نخواهیم داشت. هر کسی در معرض اتهام می باشد باید در دادگاه حاضر شده، پاسخگو باشد وگرنه شعار عدالتخواهی و مبارزه با تبعیض و بی عدالتی، بی عمل داده می شود!

موضع وزیر خارجه ی پیشین فرانسه در مورد ادعای آمریکا نسبت به ایران

به نقل از روزنامه ی ایران شماره ی 4850: رولان دوما وزیر خارجه ی پیشین فرانسه در کتاب جدید خود با استدلال اثبات کرده، ایران بمب اتم ندارد، همان طور که در عراق سلاح کشتار جمعی نبود. دوما می گوید: مگر آمریکا، فرانسه و انگلیس اعلام نکردند که عراق در زمان صدام سلاح کشتار جمعی دارد و همین را بهانه ی لشکرکشی و کشتار قرار ندادند؟ آیا در عراق سلاح کشتار جمعی پیدا کردند؟ در حال حاضر هم سخن از بمب اتمی ایران مثل سخن از سلاح های کشتار جمعی صدام است. من اعتقادی به وجود آن ندارم، هرچه در این خصوص گفته اند، تبلیغ و دروغ رسانه ای است. سردرگمی سیاست فرانسه علتش مداخله هایی است که منبع آن روشن است، حضور اسرائیل در فرانسه هر تحلیل و مخالفتی را در معرض شک و شبهه قرار می دهد.

فیلمی با "عنوان الحسن و الحسین و المعاویه"

به نقل از روزنامه ی جوان شماره ی 3460 و سایت عصر مردم: پشت قضیه ی ساخت این فیلم وهابیون قرار دارند. این فیلم در اردن فیلمبرداری شده است. در این سریال چهره ی امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، دو امام معصوم شیعه را بر خلاف فقه شیعه به تصویر کشیده اند. حسن الحسینی مشاور علمی و شرعی این پروژه وهابی می باشد. این سریال به گونه ای تصویر شده که امامان شیعه، نه تنها مخالف حکومت جائرانه ی معاویه نبوده اند، بلکه کمک حال ایشان بوده و برای موفقیتشان دعا کرده اند. جذابیت سریال "مختارنامه" در کشورهای اسلامی و جهان وهابیون را واداشته تا برای تطهیر چهره ی زشت معاویه این فیلم را با بودجه های نجومی نفتی که 30 درصد آن در عربستان به ترویج وهابیت اختصاص دارد، این فیلم اسلامی(ضد اسلامی) را بسازند.

کودکان هیولایی

به نقل از هفته نامه ی یالثارات شماره ی 632، به علت استفاده ی نیروهای اشغالگر عراق از اورانیوم ضعیف شده در شهر فلوجه ی عراق و انفجار بمب در فلوجه، تا کنون 200 نوزاد هیولایی و ناقص الخلقه متولد شده است. کودکانی که مادران آنها نیز هنگام تولد با وحشت به آنها می نگرند. یکی از پزشکان فلوجه در مصاحبه با روزنامه ی گاردین تأکید کرده بود که وی حداقل 37 مورد کودک هیولایی را به دنیا آورده و خود دارای سه فرزند 3 تا 6 ساله است که قادر به راه رفتن یا به تنهایی غذا خوردن نیستند. عراق و افغانستان با سلاح های آمریکایی و با استفاده از اورانیوم ضعیف شده وضعیت بدی در تولد نوزادان پیدا کرده است. اسکای نیوز سخنگوی سازمان مردمی دفاع از حقوق بشر (ONG) گزارش پزشکان عراق و افغانستان را تأیید کرده است. همانطور که هنوز آثار تخریبی بمب اتم آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن اثرات تخریبی روی نسل ها داشته است، عراق و افغانستان هم در آینده این وضعیت را پیدا خواهند کرد. مدعیان حقوق بشر در کشورهای غربی نسبت به این جنایت هولناک یا سکوت کرده و یا به ساسور اخبار روی آورده اند.

هاشمی نامه

روزنامه ی "جمهوری اسلامی" مدتی است دست به دولت ستیزی زده است، علت هم این است که این روزنامه تبدیل به "هاشمی نامه" شده است. اخبار این روزنامه بیشتر روی تطهیر خواص مردود در فتنه ی سال 88 می چرخد. روزنامه ی جمهوری اسلامی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری چون رقیبش رأی آورده، به جای تمکین از رأی مردم، جز سیاه نمایی و کینه توزی چیزیدر روزنامه ی جمهوری اسللامی دیده نمی شود. این روزنامه سه شنبه 4 مرداد 90 یک مصاحبه ی دو صفحه ای با حاج محسن رفیق دوست نموده که کل صفحات 13 و 14 به آن اختصاص یافته است. در این مصاحبه در قالب سوال، ناجوانمردانه ترین اتهامات به دولت و سپاه زده می شود. روزنامه ی جمهوری اسلامی علت شکست کاندید خود را در انتخابات نهم و دهم، سپاه و بسیج می داند و همین برداشت سطحی و غیر قابل قبول را بهانه کرده، به شیوه های متعدد به دنبال تخریب سپاه است. در این مصاحبه، دولت را بر لب پرتگاه معرفی می کنند! اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را تورم زا می نامند و شورای نگهبان را متهم می کنند که سطح و حد رجال سیاسی را تنزل داده (یعنی دکتر احمدی نژاد در حد رجال سیاسی نبوده است!). واقعا دولت در لبه ی پرتگاه است؟ این حرف آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست؟ تورم 49 درصدی عصر سازندگی بیشتر بوده یا تورم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها؟ آیا دکتر احمدی نژاد در حد و اندازه ی رجال سیاسی نبوده است؟ شاه سلطان حسین ها و آقازاده های اشرافی رجال سیاسی هستند؟ چرا روزنامه ی جمهوری اسلامی تبدیل به "عقده نامه" شده است؟

ما عملکرد روزنامه ی جمهوری اسلامی را ناجوانمردانه و بی انصافانه می دانیم. این روزنامه کی می خواهد دست از کینه توزی بردارد، خدا عالم است!

رشد اسلام گرایی در انگلیس

به نقل از هفته نامه ی پرتو سخن شماره ی 587 در صفحه ی 5، مسئول سازمان مسلمانان آمریکایی گفت: اسلام برای بسیاری از مردم جهان جذاب است. در کشورهای اروپایی سالانه تعداد زیادی جذب اسلام می شوند، اما استکبار تلاش می کند موج اسلام خواهی را پنهان سازد. در انگلیس طبق آمارها، سالانه 20 هزار نفر مسلمان می شوند، اما دشمنان این اخبار را پنهان می کنند.

در مخیله ی بسیاری از ما هم نمی گنجید که روزی در اروپا مردم چفیه بر گردن بیندازند و به دفاع از مردم فلسطین شعار دهند و از آنها حمایت کنند. این موفقیت ها همان پیش بینی امام خمینی (ره) است که فرمودند: «اسلام ابر قدرت ها را به خاک مذلت خواهد کشاند و اسلام سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهد کرد.

رشد 101 درصدی سفر ایرانیان به آنتالیای ترکیه

سازمان گردشگری آن را افتخار می داند، اما ما آنرا خطری جدی می دانیم!

به نقل از خبرگزاری آنتولیا، فقط در ماه ژوئن امسال، 14242 نفر از ایران به شهر آنتالیا در ترکیه سفر کرده اند و آمار سفر ایرانیان به این شهر در 6 ماه نخست سال نیز حدود 62500 نفر بوده است. سال های قبل دوبی اولین مکان گردشگری و سفر ایرانیان بوده و مدتی است ترکیه جای دوبی را گرفته است. ایرانیان بعد از روسیه و آلمان، سومین ملیتی هستند که بیشترین سفر را به ترکیه دارند. اگر صرفا بحث گردشگری بود، ملالی نبود، اما از آنتالیای ترکیه و مسافران ایرانی حکایات تلخی مطرح می شود که لرزه بر اندام مؤمنین می اندارزد و نمی توان آنرا بازگو نمود!

بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز تاریخ رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در اوج استیصال قرار دارد. آژانس یهود که کارش جذب و انتقال یهودیان به فلسطین اشغالی بوده است، به بن بست رسیده. شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان و جنگ 23 روزه در غزه طلسم ادعای شکست ناپذیری آنها را نقش بر آب کرد. خیزش های اسلامی در کشورهای مصر، اردن، تونس، یمن، بحرین و حتی عربستان و کویت و امارات لرزه به اندام رژیم صهیونیستی انداخته، بحران شدید مالی آمریکا، هم پیمان و حامی اصلی این رژیم به فلسطین اشغالی رسیده است. در چنین وضعی اعتراض گسترده ی هزاران نفر در فلسطین اشغالی در شهرهای مختلف بر علیه کابینه ی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان از فروپاشی رژیم صهیونیستی دارد. تظاهرات در 11 شهر اشغالی، آن هم بر علیه دولت خودشان نشان می دهد که اعتراض مردمی، اسلامی و انسانی کشورهای منطقه و اروپا، به فلسطین اشغالی رسیده است. موج فرار یهودیان آورده شده از سراسر جهان به فلسطین اشغالی برای زندگی بهتر نشان می دهد این غده ی سرطانی در حال نابودی است و نوید تشکیل یک کشور فلسطینی مستقل را به ارمغان می آورد.

چرا کویت از عراق غرامت می گیرد ولی ایران نمی گیرد؟

به نقل تز روزنامه ی تابناک و روزنامه ی قدس شماره ی 6758 در صفحه ی آخر: کشور کویت به خاطر اشغال شدن توسط عراق در زمان صدام غرامت جنگی زیر نظر سازمان ملل دریافت می کند.

عراق 5 درصد از درآمد از فروش نفت خود را مستقیما به سازمان ملل پرداخت می کند تا از آن طریق به عنوان غرامت جنگی به کویت پرداخت شود. کویت چند روز پیش یک میلیارد و 60 میلیون دلار غرامت جنگی به دلیل حمله عراق به کویت دریافت کرد.

کویت متحد آمریکاست و آمریکا در این کشور پایگاه دارد. اما ایران در جنگ با عراق تنها بود و آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان حامی عراق و صدام! علی رغم اینکه شورای امنیت سازمان ملل و دکوئیار دبیر کل وقت سازمان ملل، آغازگر جنگ ایران و عراق را مشخص و عراق را آغازگر جنگ معرفی کردند، با لابی قدرت های حامی صدام، در قطعنامه ی 598 لفظ پرداخت غرامت جنگی که بار حقوقی دارد، گنجانده نشد تا ایران بتواند همچون کویت غرامت دریافت کند.

اما در قطعنامه ی شورای امنیت به نفع کویت لفظ غرامت گنجانده شده است. این تبعیض و بی عدالتی آشکار، نشان می دهد مجامع بین المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت در چنگ قدرت های قلدر و زورگو گرفتار است، نمی توان مصوبات آن را بر حق دانست. لازم است ساختار سازمان ملل در راستای منافع ملت ها و کشورهای جهان اصلاح شود و دو ظلم بزرگ، یعنی حضور پنج قدرت به عنوان عضو دائم شورای امنیت و حق وتو برداشته شود تا اعتماد و اطمینان آفرینی به مجامع بیت المللی باز گردد.

بازی ضد ایرانی جدید آمریکا در زمین عراق و افغانستان

به نقل از تحلیل روزنامه ی جوان شماره ی 3462، دولت آمریکا ایران را متهم به داشتن توافق سری با شاخه ای از القاعده برای عضوگیری و جمع آوری پول و نیز فراهم کردن تسهیلات برای انجام حملات در افغانستان و پاکستان کرد. از طرفی مرکز تحقیقات امنیتی استراتفور آمریکا گفته است: ایران از طریق نفوذ خود در دولت عراق، بهترین موقعیت را برای تأثیر گذاری بر تصمیم گیری های عراق داراست. از طرفی آمریکا، "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه ی عراق را وادار کرده است تا اعلام کند بعد از پایان سال 2011 که قرار است آمریکا از عراق خارج شود، عراق نیازمند حضور آمریکا در این کشور است. خروج آمریکا از عراق و افغانستان و نفوذ ایران در این دو کشور آمریکا را به شدت عصبانی کرده است. به همین دلیل آمریکا سعی دارد با فرافکنی و ایجاد تنش و اختلاف در پاکستان و عراق، ضمن اتهام به ایران، زمینه ی حضور مجدد خود را در این دو کشور را هموار کند. وگرنه همه می دانند که القاعده مهره ی آمریکا است و انفجارات عراق کار سلفیونی است که از طریق آمریکا و عربستان حمایت می شوند.

شبکه ی بین المللی فساد بهائیت در فارس شناسایی و منهدم شد

به نقل از خبرگزاری فارس و روزنامه ی جوان شماره ی 3464 در صفحه ی دوم: سران اصلی شبکه ی مذکور و تعداد قابل توجهی از عناصر فعال آن همگی عضو تشکیلات بهائیت هستند که ضمن حضور در ضیافت ها و جلسات متعدد فرقه ی ضاله ی بهائیت اداره نشست ها را بر عهده داشته و دوره های ویژه ی تبلیغ فرقه را نیز گذرانده بودند. این شبکه از طریق شبکه های ماهواره ای ضد اخلاقی مبادرت به عضوگیری و اشاعه ی فساد و فحشا در ایران می کرد. سران شبکه به منظور انجام این کار، تا مبلغ ماهانه 400 دلار آمریکایی از بیگانگان دریافت می کردند. اعضای اصلی شبکه در شهرهای تهران، یاسوج، شیراز، کرج، اصفهان، مشهد و لارستان بازداشت شده اند. سرکرده ی این گروه خانم «ملیحه.ر» ناظم ضیافت و از عناصر اصلی طرح روحی (طرح تبلیغات سیستماتیک فرقه ی بهائیت) در استان فارس بوده است که ضمن ارتباط گیری با بیگانگان و شبکه های ماهواره ای ضد اخلاقی، اهداف ضد انسانی فرقه را دنبال می کرده است. اشاعه ی فساد و فحشا، تبلیغ و ترویج فرقه ی بهائیت از طریق جاذبه های جنسی و تأثیر همجنس گرایی از جمله شیوه ها و اهداف بیت العدل و سایر سران این فرقه ی صهیونیستی و ضاله است.

واکنش سران کشورهای غربی درباره ی مهره های خود در خاورمیانه

آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی با بهره برداری سوء از مجامع بین المللی مثل شورای امنیت، کمیته حقوق بشر و آژانس بین المللی انرژی اتمی، کشورهای ایران، سوریه، ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان را تحت فشار و تحرین و تهدید و محاصره ی نظامی بیشتر قرار دهند. سران استکباری معتقداند خیزش های اسلامی و به خطر افتادن مهره های غرب متأثر از عملکرد این کشورها است که باید به نوعی تنبیه شوند. غرب از چین و هند هم وحشت دارد؛ معتقد است چنانچه کشورهای مغضوب غرب با چین و هند هم پیمان شوند، تبدیل به قدرتی خواهند شد که غرب هیچگاه حریف آنها نخواهد شد. به خصوص اینکه مصر هم به آنها بپیوندد. غرب از برج عاج پائین کشیده شده، بحران مالی آنها را از پای در آورده، برای خود دست به هر آب و آتشی دراز می کنند تا خود را خفظ نمایند. برای غرب ننگ است که حیات سیاسی آنها با تنش و اصطحکاک گره بخورد! دشمنان فعلا روی سوریه متمرکز شده تا شاید بتوانند سوریه را از خط مقدم جبهه ی بیداری و ضد صهیونیستی جدا و بیرون آورند.

جلوگیری از شرکت مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی

بعضا جریان فتنه که احساس می کنند هیچ جایگاه و شأنی در انتخابات آینده ندارند، همگام با دشمن بیرونی سعی دارند با تحریم و شرط و شروط گذاری برای شرکت در انتخابات میزان مشارکت مردم را پائین آورد تا بعد مدعی شوند، پائین بودن میزان مشارکت مردم به خاطر عدم حضور و حمایت آنها از انتخابات بوده است!

به نقل از روزنامه ی ایران شماره ی 4854 در صفحه ی سوم: محمدرضا خاتمی از سران فتنه و مجلس تاریک ششم افاضه نموده: «اگر به این نتیجه برسم که شرکت در انتخابات مملکت را یک گام به عقب می برد و منافع ملی و کشور ضرر می کند، عقل و وجدان حکم می کند که شریک جرم نباشم!» آقای سید علی محمد دستغیب، روحانی خود مرجع ساخته ی شیرازی هم به نقل از رادیو فردا و سایت حدیث سرو افاضه نموده: «شرط شرکت مردم در انتخابات، آزادی موسوی و کروبی و زندانیان سیاسی و لغو نظارت استصوابی و بازگشت ولی فقیه به جایگاه قانونی و ممانعت از دخالت نیروهای امنیتی و نظامی در سیاست و اقتصاد می باشد!»

سید محمد موسوی خوئینی ها، مرد خاکستری تمامی فتنه های پس از انقلاب هم در وادی تحریم انتخابات گام برداشته و آقایان سید محمد خاتمی، مجید انصاری، محتشمی پور هم شرط و شروطی گذاشته اند. چرا با مواضع خود، دشمنان را شاد و بر خلاف منافع، امنیت و مصلحت ملی، باب طبع دشمنان خارجی موضع گیری و برای شرکت در انتخاباتی که جایی در آن ندارید شرط گذاری می کنید؟ قطعا این امر نشان از بی بصیرتی شما دارد. 

منبع: خبرنامه ی گزیده ی اخبار- کانون فرهنگی ورزشی پایگاه مقاومت شهید عرشی مسجد جامع سعدی شیراز شماره ی434.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد